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PHILHARMONISCHES ORCHESTER | 5. Sinfoniekonzert

Date & Time
Tue, Feb 25, 2025, 20:00
Lisa Streich's "ISHJÄRTA" explores the coexistence of two emotions. Schumann's Violin Concerto, initially unpublished, is now a beloved piece. Shostakovich's Symphony No. 6, meant to evoke spring and youth, departs from his usual dramatic style, building from a slow movement to a wild gallop.

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Last update: Sun, Nov 17, 2024, 14:34

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PHILHARMONISCHES ORCHESTER | 6. Sinfoniekonzert

Tue, Mar 25, 2025, 20:00
Trumpeter Alison Balsom hailed Wynton Marsalis' trumpet concerto as the most significant in 200 years, surpassing even Hummel's in its diverse use of the trumpet's capabilities. The piece journeys through various classical and jazz styles. Inspired by spirituals and Native American music during his time in the US, Dvořák's 9th Symphony reflects a new world of possibilities and cultural diversity, becoming his greatest success.
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PHILHARMONISCHES ORCHESTER FREIBURG | 3. Sinfoniekonzert

Tue, Dec 10, 2024, 20:00
The Freiburg Philharmonic Orchestra, conducted by Ektoras Tartanis, performs works by Ravel, Prokofiev, and Stravinsky. Ravel's "Daphnis et Chloé" Suite No. 1 evokes ancient Greek pastorals. Stravinsky's "Firebird" Suite is based on Russian folklore. Prokofiev's Violin Concerto No. 1, though initially overshadowed by Stravinsky, is a playful and beautiful work celebrating life despite difficult times.
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PHILAHARMONISCHES ORCHESTER FREIBURG | 4. Sinfoniekonzert

Tue, Jan 28, 2025, 20:00
The Freiburg Philharmonic Orchestra opens its first symphony concert of 2024 with Carola Bauckholt's ATEMPAUSE, a work reminiscent of music from the Industrial Revolution. The concert also features Mozart's Horn Concerto No. 2 with soloist Sibylle Mahni, and Bruckner's Symphony No. 4, "The Romantic," offering a majestic and warming experience.
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Nina Stemme | Königliches Philharmonisches Orchester Stockholm | Ryan Bancroft

Mon, Mar 24, 2025, 20:00
Nina Stemme (Soprano), Royal Stockholm Philharmonic Orchestra (Ensemble), Ryan Bancroft (Conductor)
Die schwedische Mezzosopranistin Nina Stemme zählt seit drei Jahrzehnten zu den weltbesten Stimmen, nicht nur auf der Opernbühne. Die für ihre erfüllende Ausdruckstiefe und ihr balsamisches Melos gerühmte Sängerin ist auch im Liedfach und da speziell bei Gustav Mahler ein Erlebnis.Mit dem Königlichen Philharmonischen Orchester Stockholm, das seit 2023 von Ryan Bancroft geleitet wird, taucht Nina Stemme jetzt in die ergreifenden und ebenfalls empfindsamen Welten der »Kindertotenlieder« ein, die Mahler 1904, ein Jahr vor dem Verlust seines eigenen Kindes, schrieb. Zuvor spielt das Orchester von der schwedischen Komponistin Andrea Tarrodi eine zeitgenössische Hommage an Ligurien. Das Konzertfinale gehört dann Tschaikowskys von wilder Leidenschaft aufgeladene »Schicksalssinfonie« Nr. 5.
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Beethovens Orchester

Fri, May 16, 2025, 10:00
Beethoven's Second Symphony, composed during a time of personal despair and increasing deafness, is surprisingly cheerful and exuberant. This concert, exclusively for students in grades 3-6, explores the orchestra and its instruments in Beethoven's time, examining how he used them to create timeless music. The concert lasts approximately 60 minutes without intermission. Educational materials will be available.
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Mahler 5

Thu, Oct 10, 2024, 19:00
Francesco Piemontesi (Piano), Alain Altinoglu (Conductor)
Zum Saison-Start der »Großen Reihe« eine ganz Große unter den Sinfonien: Mahlers »Fünfte«, in ihrem Zentrum der so eindringliche Adagietto-Satz, der die Zeit zum Stillstand bringt und die Harfe zum sphärischen Leuchten. Dazu ein Beethoven, der voranstürmt, als müsste diese Zeit wieder eingeholt werden. Mit Gustav Mahler die Spielzeit zu eröffnen, ist gleichsam ein Heimspiel – die Frankfurter Mahler-Tradition reicht lange zurück. Das hr-Sinfonieorchester steht international ein für seine preisgekrönte Mahler-Kompetenz. So wie der aus dem Tessin stammende Pianist Francesco Piemontesi berühmt ist für seine Wiener Klassiker. Bei ihm ist Beethovens geradezu kämpferisch auftrumpfendes, immer wieder aufs Neue mitreißende Es-Dur-Klavierkonzert in den besten Händen. »Piemontesi gilt zu Recht als Klangzauberer«, so die NZZ über den ohne jeden Star-Rummel auskommenden Schweizer, und legt noch hochachtungsvoll nach: »Er ist auch ein Klangtüftler.«Konzertdauer: ca. 140 Minuten – inklusive Pause