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Ian Bostridge | Oberon Trio

Date & Time
Sun, Mar 30, 2025, 20:00
Lieder sind für ihn Erlebnisreisen, emotionale Achterbahnfahrten. Tenor Ian Bostridge wagt in dieser Kunstform immer das Äußerste, denn sie verlangt von ihm das Äußerste seiner künstlerischen Möglichkeiten. Höchste Ansprüche sind für Bostridge die einzige Messlatte.Ob Momente absoluter Glückseligkeit oder Todes-Traurigkeit, ob jubelnder Überschwang oder weltentrückte Melancholie: Der britische Tenor Ian Bostridge lotet den Gehalt von Liedern stets mit intellektueller Schärfe und dichter emotionaler Bandbreite aus. Das macht seinen Vortrag immer wieder unverwechselbar. Seit vielen Jahren schon steht sein Name für... Read full text

Keywords: Vocal Music

Artistic depiction of the event

Musicians

Ian BostridgeTenor
Oberon Trio

Program

Allegro aus: Trio für Violine, Violoncello und Klavier Es-Dur op. 100 D 929Franz Schubert
Die Wallfahrt D 778 A für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
Greisengesang op. 60,1 D 778 für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
»Ich atmet’ einen linden Duft«. Text von Friedrich Rückert aus: Lieder für Singstimme und OrchesterGustav Mahler
»Liebst du um Schönheit«. Text von Friedrich Rückert aus: Lieder für Singstimme und OrchesterGustav Mahler
»Blicke mir nicht in die Lieder«. Text von Friedrich Rückert aus: Lieder für Singstimme und OrchesterGustav Mahler
Allegro moderato aus: Klaviertrio g-Moll op. 17Clara Schumann
»Er ist gekommen in Sturm und Regen« op. 12,2 aus: Zwölf Lieder aus F. Rückert’s Liebesfrühling op. 12 für Singstimme und Klavier. Texte von Friedrich RückertClara Schumann
»Warum willst du And're fragen« op. 12,11 aus: Zwölf Lieder aus F. Rückert’s Liebesfrühling op. 12 für Singstimme und Klavier. Texte von Friedrich RückertClara Schumann
»Die gute Nacht« für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertClara Schumann
»Du bist die Ruh« D 776 für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
Daß sie hier gewesen op. 59,2 D 775 für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
Lachen und Weinen op. 59,4 D 777 für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
Sei mir gegrüßt op. 20,1 D 741 für Singstimme und Klavier. Text von Friedrich RückertFranz Schubert
Andante con moto aus: Trio für Violine, Violoncello und Klavier Es-Dur op. 100 D 929Franz Schubert
»Liebst Du um Schönheit« op. 12,4 aus: Zwölf Lieder aus F. Rückert’s Liebesfrühling op. 12 für Singstimme und Klavier. Texte von Friedrich RückertClara Schumann
»Ich hab’ in deinem Auge« op. 13,5. Text von Friedrich Rückert aus: Sechs Lieder op. 13 für Singstimme und KlavierClara Schumann
»Ich bin der Welt abhanden gekommen«. Text von Friedrich Rückert aus: Lieder für Singstimme und OrchesterGustav Mahler
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Last update: Fri, Nov 22, 2024, 12:20

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Artistic depiction of the event

Say Trio & More!

Sun, Dec 10, 2023, 18:00
Fazıl Say (Piano), Nombulelo Yende (Soprano), Maximilian Junghanns (Violin), Ulrich Horn (Cello), Hába Quartett: Sha Katsouris (Violine Artur Podlesniy), Sha Katsouris (Violin), Artur Podlesniy (Violin), Peter Zelienka (Viola), Arnold Ilg (Cello), Clara Andrada de la Calle (Flute), Doğa Saçılık (Oboe), Tomaž Močilnik (Clarinet), Theo Plath (Fagott), Kristian Katzenberger (Horn)
Turkish exceptional artist Fazıl Say performs chamber music with musicians of the hr-Sinfonieorchester Frankfurt. He pays tribute to an extreme sport, addresses human separation issues, and humorously depicts everyday Anatolian village scenes. Also, his specialty, Mozart's music will be featured. Multiple Fazıl Say performances are to be expected at "Trio & More". Concert duration: approx. 100 minutes including intermission.
Artistic depiction of the event

Mônica Salmaso Trio

Sat, Oct 26, 2024, 20:30
Elbphilharmonie, Kleiner Saal (Hamburg)
Mônica Salmaso (Vocals), Teco Cardoso (Flute), Teco Cardoso (Clarinet), Teco Cardoso (Saxophon), Nelson Ayres (Piano)
Mônica Salmaso from São Paulo is hailed by critics as one of the greatest voices in contemporary Brazilian music. During the pandemic, she gave her homeland hope with a special project: she undertook no fewer than 175 virtual visits into the homes of befriended musicians – split screen, joint music-making. Salmaso was predestined for this form of intimate performance, she is the born chamber musician. Her singing is gentle, shimmering and soulful. Salmaso can listen with her voice. Her project »Alma Lírica Brasileira« is a sensitive journey through her vast homeland and her rich treasury of songs, Salmaso explores the »lyrical soul of Brazil«. She is accompanied by Nelson Ayres on piano and Teco Cardoso on various wind instruments. The programme features pieces by Villa-Lobos, Brazilian waltzes from the early 20th century, old sambas and lyrical songs by Tom Jobim and Vinicius de Moraes.
Artistic depiction of the event

Trio élégiaque

Sun, Sep 15, 2024, 18:00
Grace Kyung Eun Lee (Violin), Ulrich Horn (Cello), Su Yeon Kim (Piano)
Saison-Auftakt mit drei Trio-Ikonen. Ein früher Geniestreich des jungen Schostakowitsch begegnet einem musikalischen Glücksfall des späten Schubert und dem von Melancholie erfüllten »Trio élégiaque Nr. 1« von Rachmaninow. Schostakowitsch war gerade einmal 17, als er sein Klaviertrio komponierte, das aus seinen nachgelassenen Manuskripten erst 1983 veröffentlicht worden ist. Mit dem Klaviertrio von Schubert erlebt man eines seiner letzten und reifsten Werke, die nach Robert Schumann »wie eine zürnende Himmelserscheinung« über das damalige Musiktreiben hinweg gegangen ist. Intensiver und klangvoller kann eine Kammermusik-Reihe kaum beginnen.Konzertdauer: ca. 105 Minuten – inklusive Pause
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JOOLAEE TRIO

Sat, Nov 23, 2024, 19:00
Joolaee Misagh (Kamancheh), Nosrati Schaghajegh (Piano), Flaig Sebastian (Percussion)
Persian and European classical music, traditional songs from Turkey and Azerbaijan, jazz, and more: the Joolaee Trio’s concert programs combine a range of diverse musical influences. In their unusual lineup consisting of kamancheh player and leader Misagh Joolaee, percussionist Sebastian Flaig, and pianist Schaghajegh Nosrati—who will also be heard at the Pierre Boulez Saal with a solo recital in February—they perform original compositions and newly created arrangements.
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Bawandi Trio

Tue, Jun 25, 2024, 20:00
Elbphilharmonie, Kleiner Saal (Hamburg)
Mario Häring (Piano), Alexandre Castro-Balbi (Cello), Patrick Hollich (Clarinet)
Who hasn’t dreamed of travelling back in time? What would you want to change? – But aren’t such thoughts actually purely fictional? Well, from a scientific point of view, time travel is actually not impossible! Even more: they have long been possible! However, only in a very specific respect, namely when it comes to travelling through or into history. Preserved historical artefacts, such as documents, books and music, are generally the sources of our knowledge of the past. Not infrequently, such research can then shed new light on the present. Or, for example, broaden the present spectrum of sound ideas. Like, for example, the two pieces of music from the late period of the long 19th century quasi rediscovered by the Bawandi Trio and freshly recorded on CD.