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Romantik à la russe

Date & Time
Sat, May 13, 2023, 20:00
Romantic chamber music featuring piano will be performed by the Frankfurt Radio Symphony Orchestra in Homberg (Efze). The concert includes Tchaikovsky's elegiac Piano Trio, Op. 50, and Medtner's Piano Quintet, a work showcasing Russian spirit and compositional clarity by a composer once ranked alongside Scriabin and Rachmaninoff.

A summary from original text in German | Read the original

Keywords: Chamber Music

Artistic depiction of the event

Musicians

Rachelle HuntViolin
Shoko Magara di NonnoViolin
Stefanie PfaffenzellerViola
Angela ParkCello
Nami EjiriPiano

Program

Klavierquintett C-DurNikolaj Medtner
Klaviertrio a-Moll op. 50Piotr Tchaikovsky
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Last update: Tue, Nov 19, 2024, 10:34

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Artistic depiction of the event

Romantik à la Russe

Sun, Mar 12, 2023, 17:00
Rachelle Hunt (Violin), Shoko Magara di Nonno (Violin), Peter Zelienka (Viola), Angela Park (Cello), Nami Ejiri (Piano)
The Frankfurt Radio Symphony will present a romantic Russian chamber concert in Alsfeld featuring Tchaikovsky's elegiac Piano Trio. Also included is Medtner's Piano Quintet, a work showcasing Russian soul and compositional clarity by a composer once mentioned alongside Scriabin and Rachmaninoff.
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Klavier-Romantik

Sun, Jun 15, 2025, 18:00
Maria Ollikainen (Piano), Akemi Mercer-Niewöhner (Violin), Nadine Blumenstein (Violin), Dirk Niewöhner (Viola), Valentin Scharff (Cello), Tomaž Močilnik (Clarinet), Kristian Katzenberger (Horn)
Chamber music by an overlooked Hungarian composer, Ernő Dohnányi, whose romantic style contrasted with contemporaries Bartók and Kodály. His inventive Piano Quintet and Sextet, alongside Carl Reinecke's uniquely scored Trio, are discoveries. Dohnányi, a celebrated pianist and conductor, composed with a Brahmsian influence, though his later Sextet expands beyond, reflecting the broad stylistic landscape of the 1930s. Concert duration: ~110 minutes (including intermission).
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Bach à la française

Thu, Sep 28, 2023, 19:00
Laura Vukobratović (Trumpet), Tabea Debus (Blockflöte), José Luis García Vegara (Oboe), Florin Iliescu (Violin), Masaaki Suzuki (Conductor)
»HINWEIS:Der japanische Bach-Spezialist Masaaki Suzuki hat die Leitung des Konzerts dankenswerterweise kurzfristig für den erkrankten französischen Dirigenten Raphaël Pichon übernommen. Das Programm bleibt unverändert.»Ein feste Burg ist unser Gott.« Wer dabei nur an Bach denkt, hat nicht mit Felix Mendelssohn gerechnet. Denn dieser Luther-Choral ist auch in dessen 5. Sinfonie prominent vertreten, die Reformations-Hymne ist geradezu der Schlüssel zum Werk. Und den wird hier nun nicht wie geplant ein Franzose, sondern ein Japaner in Händen halten – neben den für die Werke Bachs. Masaaki Suzuki ist Gründer und Musikalischer Leiter des Bach Collegium Japan und hat sich seit dessen Gründung im Jahr 1990 weltweit als eine Autorität in Sachen Bach etabliert. Bis heute führt er sein Collegium zu den wichtigsten Konzertsälen und Festivals in Europa und den USA. Zusätzlich zu seiner Arbeit mit Ensembles historisch orientierter Aufführungspraxis wie dem Orchestra of the Age of Enlightenment und Philharmonia Baroque Orchestra dirigiert er als Gast aber auch Orchester mit modernen Instrumenten und einem breiten Repertoire von Brahms, Britten, Fauré, Mahler, Mendelssohn und Strawinsky. Suzukis Diskografie enthält Bachs große Chorwerke sowie sein komplettes Werk für Cembalo, teils ausgezeichnet mit dem Preis der Deutschen Schallplattenkritik, einem Diapason d’Or de l’Année 2010 sowie einem BBC Music Magazine Award 2011. 2014 schloss er die Aufnahmen von Bachs vollständigen Kirchenkantaten mit dem Bach Collegium Japan ab, die 1995 begonnen wurde und 65 CDs enthält.Konzertdauer: ca. 105 Minuten – inklusive Pause
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Bach à la française

Fri, Sep 29, 2023, 20:00
Laura Vukobratović (Trumpet), Tabea Debus (Blockflöte), José Luis García Vegara (Oboe), Florin Iliescu (Violin), Masaaki Suzuki (Conductor)
»HINWEIS:Der japanische Bach-Spezialist Masaaki Suzuki hat die Leitung des Konzerts dankenswerterweise kurzfristig für den erkrankten französischen Dirigenten Raphaël Pichon übernommen. Das Programm bleibt unverändert.»Ein feste Burg ist unser Gott.« Wer dabei nur an Bach denkt, hat nicht mit Felix Mendelssohn gerechnet. Denn dieser Luther-Choral ist auch in dessen 5. Sinfonie prominent vertreten, die Reformations-Hymne ist geradezu der Schlüssel zum Werk. Und den wird hier nun nicht wie geplant ein Franzose, sondern ein Japaner in Händen halten – neben den für die Werke Bachs. Masaaki Suzuki ist Gründer und Musikalischer Leiter des Bach Collegium Japan und hat sich seit dessen Gründung im Jahr 1990 weltweit als eine Autorität in Sachen Bach etabliert. Bis heute führt er sein Collegium zu den wichtigsten Konzertsälen und Festivals in Europa und den USA. Zusätzlich zu seiner Arbeit mit Ensembles historisch orientierter Aufführungspraxis wie dem Orchestra of the Age of Enlightenment und Philharmonia Baroque Orchestra dirigiert er als Gast aber auch Orchester mit modernen Instrumenten und einem breiten Repertoire von Brahms, Britten, Fauré, Mahler, Mendelssohn und Strawinsky. Suzukis Diskografie enthält Bachs große Chorwerke sowie sein komplettes Werk für Cembalo, teils ausgezeichnet mit dem Preis der Deutschen Schallplattenkritik, einem Diapason d’Or de l’Année 2010 sowie einem BBC Music Magazine Award 2011. 2014 schloss er die Aufnahmen von Bachs vollständigen Kirchenkantaten mit dem Bach Collegium Japan ab, die 1995 begonnen wurde und 65 CDs enthält.Konzertdauer: ca. 105 Minuten – inklusive Pause
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Holland Baroque: À Chloris

Sun, Jan 19, 2025, 14:15
Holland Baroque, Julie Roset (Soprano), Camille Allérat (Soprano), Ana Vieira Leite (Soprano)
For lovers of chamber music the Recital Hall is the venue of choice. You can hear the musicians breathe and you can practically touch them. This hall is also cherished by musicians for its beautiful acoustics and direct contact with the audience. In the Recital Hall you can hear the best musicians of our time. Buy your tickets now and experience the magic of the Recital Hall for yourself!
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Scènes de la Forêt

Thu, May 22, 2025, 20:00
Cité de la musique, Amphithéâtre (Paris)
Quatuor Hermès, Omer Bouchez (Violin), Elise Liu (Violin), Lou Yung-Hsin Chang (Viola), Yan Levionnois (Cello), Mathilde Calderini (Flute), Constance Luzzati (Harp)
Quatuor Hermès, one of the foremost quartets of its generation, joined by Mathilde Caldérini on flute and Constance Luzzati on harp, pay tribute to three women composers born in the 19th century and too long overlooked.
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Music as light as a feather

Thu, Apr 3, 2025, 19:30
Maciej Tomasiewicz (Conductor), Łukasz Zimnik (Flute), Karolina Stalmachowska (Oboe), Bartosz Pacan (Clarinet), Krzysztof Fiedukiewicz (Bassoon), Krzysztof Tomczyk (French horn), Tomasz Hajda (Trombone), Piotr Nowak (Trumpet), Michał Żymełka (Drums), Rafał Zambrzycki (Violin), Aleksander Daszkiewicz (Violin), Maria Shetty (Viola), Adam Krzeszowiec (Cello), Krzysztof Firlus (Double bass), Piotr Sałajczyk (Piano), Konrad Merta (Accordion)
Paul Hindemith is among the most underrated artists of the 20th century. Anyone who listens to his Kammermusik, op. 24 no. 1, a genuinely sparkling with ideas and light as a feather piece of music, will come to this conclusion. This architect of the cornerstone of historical performance and founding father of the famous Donaueschingen Contemporary Music Festival embodied the dominant ideals of the New Objectivity in German art of the 1920s, namely simplicity of means and communicativeness, in his Chamber Music series. It is a peculiar variety of neo-classicism, unjustly overshadowed by French or Russian music. The third movement in Kammermusik (op. 36 no. 3) is essentially a chamber cello concerto with explicit references to Baroque music. It is not without reason, after all, that this entire series has been compared to Bach's Brandenburg Concertos. Surprisingly similar in its spirit tone, although referring to the classical form and not devoid of stronger emotional accents, is the Sinfonietta of the then-only 18-year-old Benjamin Britten, already heralding his extraordinary talent. Adam SuprynowiczConcert duration: approximately 70 minutes