FEL!X. »Polyphone (T)Räume«
Date & Time
Sun, Sep 1, 2024, 18:00The Franco-Flemish composers of the Renaissance shaped the art of polyphonic singing. The renowned Huelgas Ensemble from Belgium will explore the acoustic possibilities of the Cologne Philharmonic Hall with this music. Depending on the singers' positions, the hall's acoustics can be experienced differently, from intimate three-part harmonies to twelve-part canons, revealing the wonders of Renaissance polyphony.A summary from original text in German | Read the original
Musicians
Huelgas Ensemble | |
Paul Van Nevel | Conductor |
Program
»Regi seculorum invisibili« für zwölf Gesangsstimmen (Zuschreibung zweifelhaft) | Pierre Cadéac |
»Ma douce amour« Ballade für drei Gesangsstimmen | Johannes Symonis Hasprois |
»Cueur langoreulx« Chanson für fünf Gesangsstimmen | Josquin des Prez |
Agnus Dei aus: Missa »Malheur me bat« für vier, zwei und sechs Gesangsstimmen | Josquin des Prez |
Erste Lektion zum Gründonnerstag | Antoine de Févin |
»Qui ne regrettoit le gentil Févin« Chanson für vier Gesangsstimmen | Jean Mouton |
»Locutus est Dominus« Motette für neun Gesangsstimmen | Jean Lhéritier |
»Parasti in dulcedine tua« Motette für fünf Gesangsstimmen | Nicolle des Celliers d’ Hesdin |
Agnus Dei aus: Missa »In myne zin« für vier Gesangsstimmen | Alexander Agricola |
»Ista est speciosa« Kanon für zwölf Gesangsstimmen | Mathieu Gascongne |
Agnus Dei aus: Missa »Veni Sancte Spiritus« für sechs Gesangsstimmen | Pierre de Manchicourt |
»O malheureuse journée« Chanson für fünf Gesangsstimmen | Nicolas Gombert |
Agnus Dei aus: Missa tempore paschali für sechs Gesangsstimmen | Nicolas Gombert |